mandag den 24. juni 2013

hmmmmmmm

Så er første dag gået på intro forløbet på mit nye job.

Det er jo jobrotation så der er altså lige nu ting som der er knap så godt...

Punkt 1 så tæller det år jeg er ansat som vikar ikke timer, dvs. jeg optjener ikke dagpenge ret.
punkt 2 så er jeg først rigtig ansat fra d. 2 september, dvs. indtil der er jeg stadig på dagpenge...
punkt 3 introforløbet går over 7 uger, hvor af de 4 dage er hygiejnebevis, de andre dage har jeg ikke helt styr på hvad vi skal lave...
men helt ærlig 7 uger...... Jeg skal sgu da bare pakke småkager, det er jo ikke lige noget der kræver det helt vilde... 
Ja jeg må tilstå, at efter første dag er jeg altså ikke særlig positiv blandt andet fordi ham der skal undervise os vist er gået helt forkert... For han tror han er igang med at undervise en omgang modvillige  3. klasses elever, for sådanne taler han ihvertfald til os...
Og lad mig sige, at det er noget der trikker mig helt vildt... Jeg kan næsten ikke holde min mund, og tror også at jeg allerede har gjort mig temmelig upopulær hos underviseren....
Meget vil jeg gøre for et job, men jeg vil altså ikke finde mig i at blive talt ned til....

Nå men vi tager endnu en dag imorgen også må vi se, hvad det hele bringer med sig...

Er bare temmelig æv over, at jeg skal bruge af min dagpengeret de næste 7 uger og har jo ikke så meget tid tilbage af min dagpengeret.....

Nå undskyld mit brok, men ud måtte det, er lidt slatten i sokkerne, for måtte lige hjem og ud af døren igen efter en dag med en masse indtryk og derefter afsted igen til fodboldkamp i Karise med Sunemanden... og vi landede først hjemme igen ved halv ni tiden så det blev en lang dag....
Tror jeg vil være fornuftig og hoppe under dynen, og håbe at dagen imorgen bringer noget bedre med sig...

Tak for alle jeres gode ønsker og søde kommentarer til mig, selvom jeg ikke lige får svaret for tiden så glæder de mig :-)

Ha en god aften og god dag imorgen :-)

10 kommentarer:

  1. Håber dagen i morgen bliver bedre, og nogle gange er det lettere at finde et job, når man allerede har et, så måske du Kan holde det ud og bruge det som et springbræt.

    SvarSlet
  2. Håber da også, at i morgen bliver bedre.

    SvarSlet
  3. Hej

    Øv lyder træls, måske han havde en dårlig dag

    SvarSlet
  4. Åh nej,hvor ærgerligt er det bare ikke, 7 uger er da også lang tid?, Du må finde det seje gen frem og håbe han bare havde en dårlig dag, og så krydser jeg fingre for du får det andet job du søgte :))

    SvarSlet
  5. Hej Marion.
    Nej, ingen skal finde sig i at blive talt ned til. Det er træls, at det er sådan I bliver mødt .o(
    og reglen om, at man ikke optjener dagpengeret er direkte dum. Øv.
    På positivsiden er, at det er lettere at søge arbejde (og få det) når man i forvejen er i job (de som har skal mere gives ;o) - så det kan være du kan bruge det som et springbræt ?
    pøj pøj

    SvarSlet
  6. Det er jo også det samme for alle de andre, der er startet samtidig med dig. De bruger også af deres dagpenge. Hvorfor I så skal bruge 7 uger af dem undre også mig. Tal med din fagforening :) Hvis du en af de gamle, skal de nok hjælpe dig.
    Her i Kolding er det normalt 4 uger på Dp. og derpå igang med ordinær løn.
    Håber du får en bedre dag idag, end igår.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Jeg forstår dig, måske tror underviseren at i er uvillige, det skriver medierne jo ofte om, håber han forbedrer sig. 7 uger lyder voldsomt, er det ikke en fejl? God vind.

    SvarSlet
  8. Det er utroligt at man synes man kan tillade sig at tale ned til folk, bare fordi de ikke har et arbejde. Det kan han simpelthen ikke tillade sig. Jeg håber søreme at han bare havde en dårlig dag og at det bliver bedre i morgen.

    Det er da også underligt, at man på den ene side skal møde op og arbejde og på den anden side ikke kan optjene dagpengeret. Gad vide hvem der har fundet på det.
    Jeg krydser fingre for, at det bliver bedre i morgen.

    SvarSlet
  9. ja synes også det er temmelig underligt for er ansat som alle andre fra den 2. september så synes altså det trælst at man ikke optjener timer, for jeg har jo været arbejdsløs i 2 år til november så vælter jo ikke rundt i timer....

    Det er desværre ingen fejl med de 7 uger, så vi er vel lidt en slags gratis arbejdskræft. Imorgen skal vi ind i produktionen så må vi se, hvordan det går, jeg tager en dag af gangen og så ser vi hvordan det udarter sig. Der er en fordel, det er jo helt frivilligt og hvis jeg vil kan jeg uden det har konsekvenser for mig stoppe, det gør mig lidt tryk. Dagen idag har været lang og sej, vi har bare siddet og lyttet på vores ¨ven¨fra igår.... Lavet underlige opgaver og jeg sidder og tænker gad vide om det virkeligt er så besværligt at pakke nogle skide småkager siden vi skal alt det igennem... Ser frem til imorgen hvor vi skal foretage os noget der giver mening i forhold til det vi skal.. :-)

    SvarSlet
  10. I følge lovgivningen er det altså ulovligt med 7 ugers optræning. Loven siger maks 4 uger så afsted til fagforeningen med dig.

    Eller er det måske med 3 ugers ferie ?

    Under alle omstændigheder ville jeg tage en snak med din fagforening og ellers ringer du bare til mig på jobcenter Kolding imorgen inden kl. 11 :) så skal jeg give dig proffesionel hjælp

    Kh. Lis

    SvarSlet