torsdag den 31. oktober 2013

En stribe mere.....


Så fik jeg min trøje færdig af liselottes opskrift dog har jeg kombineret den med mariannes brede striber, hvor hun har lavet en lækker fiks hulrække ved hvert farveskift.....

Var meget tilfreds da den var færdig men men men.... Da jeg prøvede den efter vask kunne jeg godt se, at den var blevet lige kort nok... Den landede lige på et uheldig sted... Lige midt på min kæmpedelle på maven og det er jo ikke lige et sted jeg har lyst til at fremhæve vel...

Så er meget stolt af mig selv, for har en tendens til at når noget ikke lige helt bliver som jeg gerne vil have det, ja så ryger den hen i et hjørne... Men ikke denne gang...
Fik trævlet op og har nu fået en ekstra stribe....


Og faktisk kan jeg bedre lide den med den ekstra stribe på synes det passer bedre til modellen... Og det bedste af det hele er at jeg synes den er super lækker at have på samt, at den faktisk klæder den lille tykke meget godt selvom den er i striber..... Skal da helt sikker have lavet en til af den.... bare i andre farver.... Om det bliver nu vides ikke... Det jo også tid til at få gang i de gaver der skal laves selv iår...

Har også fået strikket en af de berømte Maryhuer....


Og fået den pyntet med en smart pelskvast... Dog ikke en af de dyre vaskebjørns nogen... Men sådanne en gør det selv en jeg købte for en hel 20'er på frederica Messen....
Kan godt næste gang prøve at tage nogle billeder så du kan se hvordan de laves selv... for synes nu de andre er temmelig pebrede i prisen....

Stormen derude har lagt sig og vi var heldige ingen skader hos os... Vi fik tøjret drengenes trampolin og pillet nettet af... Og de andre sager stod åbenbart godt fast.. Men tror nu heller ikke, at vi har været så hårdt ramt med stormen som så mange andre....
Jeg har set at nogle bloggere at mistet deres smukke driverlivhuse, de er simpelthen krøllet sammen under stormen... Æv er bare så triste på deres vegne de var så smukke og jeg var da en af dem der var temmelig meget misundelige på at de havde de skønne huse.. Håber de får nogle nye og jeg håber, at jeg kan lokke manden min til at lave et til mig en dag også :-)

Nå tror jeg vil sparke mig selv i nummeren og prøve at få lavet lidt i kreaværelset idag.. Som jeg ellers næsten har fået ryddet fint op i.... Men synes godt nok numsen er godt placeret i sofaen idag... Fik dog gået en skøn morgentur med Bertha. Er så glad for at jeg har hende så jeg får taget mig sammen til at komme ud i den friske luft.. For hun er temmelig ihærdig om morgenen og giver ikke op før vi har været afsted... 
Håber, at du får en skøn og dejlig dag, her skinner solen endnu, men sikke det stadig blæser.....



9 kommentarer:

  1. Hej Marion
    Wauw den er blevet go' og så hurtigt den er fløjet af pindene ... Er vild med dine farver og den extra stribe klæder den :)
    Knus og go dag til dig

    SvarSlet
  2. Den er da blevet drønlækker! Smart måde evt. at få brugt sine rester på også. Hm.....

    SvarSlet
  3. Dejlig trøje :-) Er vild med striberne :-)

    SvarSlet
  4. Flot trøje. Den sidste stribe klæder den rigtig godt.

    SvarSlet
  5. Den ekstra stribe giver god harmoni . flot trøje. Godt I slap heldigt gennem stormen - det så slemt ud rundt omkring. Maryhuen er flot. Hvor har du set opskrift ?

    SvarSlet
  6. Flot flot bluse, godt du fik den strikket helt som du gerne vil have den, og ikke fik den sendt til skammekrogen. Ret smart med den dusk, min datter har lige bestilt en hue med dusk, i hæklede tern, set på Bodil Munch blog

    SvarSlet
  7. Den sidste farvede stribe gør helt bestemt noget godt for trøjen :)
    Jeg synes også de der duske er temmelig dyre, smart at lave den selv. Jeg var til strik i går aftes og der var også en der strikkede på en Maryhue

    SvarSlet
  8. Den er blevet så flot, din trøje, den ser helt rigtig ud med den ekstra stribe :-))

    SvarSlet
  9. Lækker bluse , det ser godt ud med den mørke strib :-) da jeg lige så huen tænkte jeg , wow for en flot pels kvast :-)

    SvarSlet