søndag den 13. oktober 2013

farvevalgshelvede....

Kan man vist godt kalde hvad noget af min weekend har været...

Der er så mange muligheder og så mange skønne sammensætninger som man kan lave. Det endte med, at jeg forsøgte mig at lave strikkeprøver, selvom jeg hader at strikke prøver, så var det faktisk temmelig hyggeligt at sidde der og se hvordan farverne hele tiden ændrede karakter efter hvad farve de blev sat sammen med og om de var forrest eller bagerst i mønstret...
F.eks. så er det den samme blå jeg har brugt og også den samme lyse tyrkis/grønne jeg har brugt.... 


Synes altså at det var svært at vælge... som i kan se har jeg ikke fået lavet prøve af den grå og blå for ved med mig selv, at det er en farvekombination som jeg ikke ville få gået med, kunne have fortsat i en uendelighed med at kombinere farverne men gad altså ikke flere prøver i denne omgang.
Så har truffet en beslutning.... og gad vide hvad den er...

Mon du kan gætte den?????


Dagen i dag er gået med besøg af en af mine niecer. Hun havde skrevet og spurgt om jeg ville hjælpe hende igang med at strikke.. Og klart vil jeg da det... Synes det vildt hyggeligt at hun gerne vil igang med at strikke..
Hun havde selv fundet noget garn hun gerne ville strikke en sweater i.. Og efter en lille prøve og genopfriskning af hvordan man slår op, hvad er ret og hvad er vrang.....
Ja så sprang vi ud i det...

Opskriften blev liselottes Wellers raglansweater 
og her med tungen lige i munden går det da vist meget godt :-)
Må sige, at jeg er imponeret over det hun nåede hun har ikke strikket siden håndarbejde i skolen og nu er hun jo 23 år. :-)


Hun er inviteret tilbage igen så vi kan hjælpes af med at komme videre....
Jeg er også gået igang med samme opskrift så er det lidt nemmere at hjælpe... har været så heldig at få en kopi af mariannes noter til hendes flotte trøjer... 
Tror lige jeg vil gennemlæse den og se om jeg ikke kan kombinere de to opskrifter lidt...
Har ikke fået taget billede af mit projekt så det må du vente med til imorgen.....

Ellers har weekenden ikke budt på så meget andet end hygge med rødderne og manden og lidt omrokering på syværelset....



Bordet sat i stilling til at jeg skal have klippet lidt stof til en masse skønne modeller så jeg lige kan få frisket min garderobe lidt op :-) For ikke at sige meget op kiggede skabet igennem og med mindre jeg ønsker at gå i en kjole og joggingtøj jaeee så må jeg vist hellere igang....
Men det bliver først når ungerne er smuttet afsted på ferie til mormor og morfar, vi har ikke helt besluttet om det bliver tirsdag eller onsdag.. 
Men det finder vi nok ud af... Imorgen skal vi i vores lokale biograf og se flyvemaskiner, tænk vores lokale rema solgte billetter for 25 kr. og når filmen er set og et stempel er sat så kan vi handle for de penge i rema igen.. så det jo faktisk helt gratis og sådanne fornøjelser kan vi rigtig godt lide :-)

Håber du har haft en skøn og dejlig weekend og måske venter der dig en dejlig efterårsferie forude...
Jeg synes jeg kan mærke energien og glæden er ved at komme tilbage igen :-) så dejligt...

Og forresten så har jeg været så superheldig at vinde billetter til kreative dage i Fredericia.... Så der skal min strikkeveninde og jeg da helt sikkert også over :-)



8 kommentarer:

  1. Hej Marion
    Hvor er det dejligt at du kunne hjælpe niecen i gang med strik :)
    Synes godt om dine prøver ... Har også lavet en enkelt i dag ... Men med 2 grå ( forskellen var for lille) ... Jeg gætter på du ha valgt rød/ pink :)
    Er spændt på at se dine brede striber :) og din nye garderobe ...
    Dejligt 'tilbud' fra Rema :)
    Knus o go uge

    SvarSlet
  2. Jeg tror du vælger den koboltblå /sorte, det er nu altså hyggeligt at lave prøver i vævestrik, og ellers lyder det da som en rigtig dejlig weekend

    SvarSlet
  3. Det er da skønne prøver du har lavet... mit bud er at du tager pink og sort, rigtig god ferie og nyd dagene ved sybordet.

    SvarSlet
  4. Jeg tror sort og pink , eller rød og pink :-) Nej ved det ikke , men er spændt på at se hvad du beslutter dig til . Tillykke med biletterne :-)

    SvarSlet
  5. Jeg tror turkis og lyseblå, den passer perfekt til dit lyse væsen.
    Tillykke med gevinsten. Jeg er på kreativ messe fredag og lørdag, måske ses vi.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  6. Jeg er verdensmester i farvevalgs-helveder - men jeg kan forstå jeg har en lidelsesfælle i dig :-)

    SvarSlet
  7. Det er vel i bund og grund et luksusproblem ;-)
    Altid dejligt at kunne lære nogen at strikke, held og lykke med processen :-)

    SvarSlet
  8. Flotte farvekombinationer...glæder mig til at se hvad du har valgt....og tillykke med gevinsten- håber I får en dejlig tur:-)

    SvarSlet