søndag den 20. oktober 2013

1 m fløjl, 1 par gamle cowboybukser, en rest fleece.....

Nøje udregning til brug af stof og temmelig mange timer senere....


Så blev resultatet et styks nederdel...



Lommerne er tyvstjålet fra bukserne og ellers har jeg klippet delene ud fra bukserne... Mønstret er efter et grundmønster jeg fik hjælp til at lave på et sytræf jeg var til i jylland for ikke så længe siden....
Den blev rigtig fin men men dog lige 12 cm for stor så måtte lige hen og justere lidt det var lidt besværligt.. men nu passer den og min nummer ser skide godt ud i den.... :-)

Af resten af  fløjlsstoffet.... Fik jeg denne vest...

Puha den var godt nok svær at sy, tror ikke, at jeg har syet noget der har været så svært før... Det med at få foret til at passe og få skjult syningerne ja det gav sved på panden...

Da jeg skulle klippe i stoffet til den skrå lomme var jeg nærmest ved at besvime....


Men jeg holdt vejret og tungen lige i munden også gik det alligevel :-)

Tørklædet har jeg syet af noget stof jeg havde liggende klippede et aflangt stykke og zig zaggede med en tæt søm hele vejen rundt...
Det var tilgengæld nemt...



Og er faktisk ret tilfreds med resultatet... :-)

Også har jeg også fået lavet mig en jersey kjole... 



Håber du har haft en skøn weekend.. Her har den stået på syning som du nok kan se, ungerne er kommet hjem og imorgen venter hverdagen igen...
Og jeg kan gå den i møde med lidt mere tøj i skabet... Nu mangler jeg bare lige lidt bluser... Må se hvad jeg finder på :-)
Håber at billederne bare er sløret her på min kladde for de ser ellers ikke sådanne ud.. Men håber, at du kan se det.....
Generelt så synes jeg ikke lige at blogger swinger for tiden har enormt svært ved at kommentere hos jer andre.. ved ikke lige hvad der sker.. Men kan jo også være mit ustabile internet som virker som det selv lige har lyst til.....

Hvis du skulle sidde og synes jerseystoffet er helt vildt skønt (hvilket jeg roligt kan bekræfte) så kan jeg varmt anbefale et besøg i vejen Hos-Pihl hun har ingen netbutik, men er på facebook..
Jeg har planlagt at besøge hende når jeg har været på messe i fredericia på fredag... Kommer du på messen???



8 kommentarer:

  1. Sikke flotte ting du har nået at lave på en weekend !! Smarte detaljer på din nederdel og vild med din kjole:-)
    Kommer desværre ikke til Fredericia...god tur til jer;-)

    SvarSlet
  2. som du altså kan med en symaskine Whauu

    SvarSlet
  3. Det er så skønt når man har nyt tøj i skabet.
    Jeg har også brugt weekenden ved symaskinen, så hyggeligt :)

    SvarSlet
  4. Du er bare god til at sy.
    Det er nogle fine ting du har lavet.
    Sjovt nok har jeg også brugt min weekend på at sy, Men jeg syede dog ikke noget nyt. Det var bare bukser der skulle lægges op, da jeg er en størrelse kortbenet og aldrig kan købe bukser der passer :-)

    SvarSlet
  5. Sikke lækre ting du har fået syet. Du er god til det.

    SvarSlet
  6. Jeg tager hatten af :-) Du er sørme et knag med den symaskine :-)

    SvarSlet
  7. Ikke så dårligt med en nederdel, hvor nummeren ser sk.. godt ud ;)
    Jeg skal helt sikkert til messe, men har ikke besluttet hvilken dag endnu

    SvarSlet
  8. Hold da op du har fået kreeret fine sager i ugen :)
    Ingen messe til mig i denne omgang :(
    Knus

    SvarSlet