søndag den 26. januar 2014

bytte bytte kømand

bytte aldrig om igen..

kan du huske den leg fra da du var barn... Det var noget jeg tit legede da jeg var barn...

Jeg har lige leget legen igen :-) med en jyde....

Hun ville gerne have forvandlet dette her...


til dette her...


så måtte lige støve strikkemaskinen af, den har længe stået urørt....
Men nu er den fremme og også lidt igang med et til mig selv, i andre farver, og smallere....

Synes lige du skal se det i fuld længe...


synes nu det blev ret godt.. og hvis jeg ikke tager meget fejl kan du se det på håndarbejdsmessen i næste weekend... mener det er i rødovre...
Ved endnu ikke om jeg kommer... elsker jo messer, men lidt trist at tage afsted når der ikke er så meget at shoppe for.. og selvom jeg tænker jeg kan jo bare tage afsted for at kigge.. jaeee så ved både du og jeg, at det sjældent man kan nøjes med det.... :-) Men vi får se... 

Nå, hvad fik jeg så i bytte.. joee har jo længe ønsket mig denne her... og skulet misundeligt på alle de andres bog og fede modeller...

men nu fik jeg den og jeg er glad...


Har bladret en masse i den og siddet og fundet en masse jeg gerne vil strikke... Synes der er mange lækre modeller i den.. Dog kan jeg da godt blive temmelig forpustet af at læse hendes opskrifter.. Hun er ikke lige den der formulere sig enkelt og kort må man sige... Det er godt nok nogle lange meget detaljeret opskrifter...
Har dog endnu ikke slået op til noget endnu... Er jo normal en temmelig monogam strikker og ved bare, at jeg helst ikke skal smide noget i kurven for så kommer det ikke videre....
Men mit strikkeprojekt i kurven er også spændende nok til at vedholde mig :-)

 Om det bliver godt er svært at sige..... For mønsterstrik er altså godt nok noget jeg har forsømt.. Kan ikke engang huske hvornår jeg sidst har strikket noget. og om der egentlig kom noget ud af det.. 

Men denne her skulle gerne ende med at blive drops nr. 140-11... tror dog godt nok, at jeg er kommet til at stramme garnet lidt i mønsterstrikket... meeen vi må se, kan jo også være, at det bliver som det skal...
Sidder ihvertfald med tungen lige i munden og strikker maske for maske, det er absolut ikke noget der går stærkt kan jeg hilse og sige, men hvad det jo heller ikke et marathonstrik jeg er igang med.. :-) Og strikker det i hyggestunder i sofaen og nyder at huset er hult og der er varme på, for vinden suser derude og kulden er hård og nærmest ubarmhjertig når den borer sig ind igennem marv og ben..
De siger der kommer sne imorgen, gad vide om det kommer til det sydlige sjælland denne gang.. eller om jyderne snupper det hele.. Kender ellers et par jyder der helst gerne vil være fri for sne.. Så send det bare herover... 
Selvom vinden har været kold.. så trodsede rødderne og jeg kulden igår.. Kom ud og fik røde kinder... Selvom drengene ikke var nemme til at få ud og væk fra de ipads, som de er blevet udstyret med fra deres nye skole....
Så havde vi en god og sjov tur, og i kender jo rødder.. de kan ikke se en vandpyt uden at hoppe lige ned den.. om den så er frossen er jo ikke nogen hindring....


Også ved jeg altså ikke lige hvad der sker for ham sunemanden her.. de fleste børn finder måske nogle kogler og grene de tager med hjem fra skoven.... Men ikke sune nej nej.. en af de største grene skulle med hjem og det var selvfølgelig i starten af turen han fandt den....


Og nej den er skam ikke til ham selv. den er nemlig fyldt med de små søde kogler som mormor elsker at bruge til hendes dekorationer....
Jeg vil sige, at jeg er ret taknemmelig for, at mine drenge ikke have noget kamera med for det endte jo med at jeg slæbte afsted med den og hunden over åer, gennem krat og jeg ved ikke hvad... drengene skraldgrinede og jeg tænker, at jeg nok har været et temmelig ømt syn....

Håber du har kunnet holde varmen i kulden, og har haft en skøn og dejlig weekend......





5 kommentarer:

  1. Nøj en dejlig byttehandel ... Omend man da også gerne ville beholde det lækre tørklæde :) ... Den strik du har på pindene ser også vildt dejlig ud Marion :) skønt med tur i skoven :)

    SvarSlet
  2. Det var ellers noget af et lækkert halstørklæde du fik lavet der. Tænker straks om jeg mon har noget til en byttehandel ;)
    Jeg tror i får sne i morgen - det skulle vist blive landsdækkende. Måtte forcere adskillige driver da jeg kørte hjem tidligere på aftenen, og ved hvad der venter mig i morgen når jeg skal på job :(

    SvarSlet
  3. Gad da gerne at lave bytte købmand med dig :-) Det er et meget smukt tørklæde :-) Det bliver sjovt evt. at se det på messen.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion.
      Jeg fik både set og rørt ved dit smukke tørklæde :-)

      Slet
  4. God byttehandel for jeg begge to tror jeg. Tørklædet er rigtig fint og bogen er supergod, så det er ren win win. Synes også at ADs modeller er noget detaljerede og det bliver lidt besværligt, hvis man sidder 4 mennesker i en stue og skal snakke sammen under strikkeriet, så jeg er nok mere til de lidt enkle opskrifter uden for mange dikkedarer.
    Når det er sagt er jeg vild med flere af hendes modeller, så de ender på pindene alligevel.
    Det må have været et sjovt syn med hund og gren og grankogler m.v.

    SvarSlet