fredag den 16. september 2011

min hjerne flyder over...

Er jeg helt sikker på.
Der vælter det ene nye design frem i mit hovede efter det andet, og jeg tegner og tegner ned for at få alt med så intet bliver glemt.
Men om jeg kan få tid til at lave det hele, for kan simpelthen ikke fokusere når jeg sætter mig ned og skal igang. har jo efterhånden fået en hel del garn hjem så det står der og griner ondskabsfuldt af mig, og får mig til at blive i tvivl om, hvad jeg dog skal lave det af.
Skal det være den lækre bløde merino uld, eller skal vi snuppe coasten idag, som er bomuld og uld blandet sammen i en lækker blød kombination.
Eller skulle jeg måske bare hoppe over og tage den helt nye garn jeg har fået hjem, som er en lækker blanding af silke og uld. Også når valget endelig er fundet... så sidder man der, hvilken farve skal jeg vælge.
Ved godt at alt dette er luksusproblemer og helt ærlig, hvor svært kan det være at tage en beslutning.
Men nu har jeg fundet ud af hvorfor, det er simpelthen fordi jeg mangler et arbejdsværelse.
For tiden er mit lager af garn sat på en reol der fylder sådanne set det meste af soveværelset,


min strikkemaskine er også lige klemt inde i soveværelset,



 og symaskinen er slet ikke fremme, kunne ellers godt lige bruge den engang imellem. Ude i vores trappegang er det også begyndt at hope sig op med kasser, der lige er kommet hjem fra dalegarn blandt andet


og går man ud på badeværelset ja så er der også kasser.




(og min stakkels mand som er total ordensmennesker, er ved at være godt træt af mig og mit garn.)

Så det må da løses, og vi har faktisk en værelse vi ikke bruger, det skulle være vores nye køkken, men tiden og pengene er ikke til det lige nu. Så nu bliver der hermed omdøbt til mors nye værksted :-)
Bliver skønt at få flere reoler op til garnet så det rigtig kan stå fremme og gøre valget nemmere når der skal strikkes.
Og min grovstrikker som står hengemt i et skab, kan også komme frem i lyset igen og blive nusset lidt omkring.
Og alle mine lækre opskrifter jeg købte af en der lukkede sin garnbutik kan få helt sin egen plads i sin helt egen reol.
Glæder mig og vil helst have det færdigt imorgen, men ak og ve, der skal jo males sættes lofter op og sørme om der ikke også lige mangler noget gulv.
Men vi må igang det må vi, så jeg kan få mit helt eget værksted.
Og det bedste af det hele er, at det er lige ud til vores terasse, så der er en lækker dejlig havedør, og når nu rummet engang bliver klar, ja så tænker jeg, hvorfor så ikke holde åbent et par dage/aftener om ugen... Og vupti så får jeg måske alligevel min helt egen lille butik.
Så må vi håbe at der er nogen der kan finde den, for midt i byen bor vi absolut ikke.
Men den tid den sovs.
Lige nu vil jeg bare glæde mig over at muligheden er kommet til verdenen og at det ikke kræver så meget igen før, at det bliver en realitet.
Men ting tager jo tid, men jeg vil gøre alt for at vi kommer igang måske allerede imorgen

Håber i alle har haft en skøn og dejlig solskinsdag, vi må nyde de der er tilbage

mange dejlige fredagshilsner


Marion

Ingen kommentarer:

Send en kommentar