søndag den 25. september 2011

Sikke dog hurtigt denne weekend strøg afsted .

Vi har rigtig travlt med at gøre klar i mit nye strikkeværksted.

Og en af mine drenge har idag været en tur hos genboen og plukke ikke mindre end 5,5 kg sveskeblommer. Så dem har vi gjort klar idag.

De 3 kg. står nu under et klæde i en eddike/sukkerlage og der skal de stå til imorgen, det skulle gerne blive til syltede sveskeblommer.
Første gang jeg prøver at lave det, så spændte på resultatet er jeg da.

Her kan i se lidt af den hygge vi har haft idag.

De er helt pjattet med at sylte og lave sådanne sager for tiden

Af resten af blommerne

Lavede vi blommemarmelade, også første gang ever

Og resultatet blev...
Alle disse dejlige glas med marmelade

Opskriften er fra min tro følgesvend i køkkenet, god mad let at lave, som jeg har overtaget efter min mor.

Nu kunne man så godt tro, at jeg er den husmoderlige type, der må jeg altså skuffe jer, det er jeg desværre ikke :-)
Men mine unger presser mig da godt derhen af, for næste projekt mener de skal være hybenmarmelade...
Ja lad os nu se.

I fredags lavede jeg på et projekt jeg længe har overvejet, glæder mig meget til at vise jer, hvad det er, men det er desværre ikke helt færdigt endnu, så i må vente lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar