tirsdag den 2. april 2013

Hele 2 ting.....

På engang har jeg fået færdig...

Først Ellen Holms bluse med snoninger...
Uhhh den er blevet god :-)
Jeg har valgt at strikke den i Noble, som er en rigtig lækker blød garn med lidt cashmere i, den er temmelig tynd så den er strikket i dobbeltgarn, utrolig lækkert at strikke med, og har brugt 244 g til trøjen.
Hvis den kommer på pindende igen vil jeg nok strikke den et par cm længere.... eller måske ikke, det må tiden vise når jeg har fået brugt den lidt....


Også fik jeg også monteret det sidste på min dalecardigan.
Det tager lidt tid, for det betyder en del for trøjen at den er monteret pænt og nydeligt.... Og det er jeg altså ikke altid lige god til. Lommerne er lidt svære at få syet pænt på, men det lykkedes da til sidst :-)

Jeg har strikket den i lerkegarn fra dale, har brugt ialt 17 nøgler, og er vældig tilfreds med resultatet, den skal nok blive en af mine ynglingstrøjer, for det er den pink jeg har i samme model allerede :-)
Hvis du overvejer at strikke denne model, vil jeg varmt anbefale at gøre det i lerkegarnet, den er altså bare superlækker at strikke med og resultatet er også bare så skønt...


Faktisk har jeg så ikke noget på pindende endnu, har ikke fundet mig en opskrift jeg vil slå op til, har jo godt nok slået op til denne her for et stykke tid siden....

Min veninde har lige lavet sin og wauw hvor er den altså bare blevet flot, men men hun er noget højere end mig, og den er rigeligt lang til hende så nu, skal jeg lige læse den meget tætskrevne opskrift igennem og finde ud af, hvordan jeg bedst gør, så min bliver kortere for jeg er jo ikke særlig høj.....
Hmmmmm og lad mig sige det sådanne denne opskrift er ikke skrevet specielt med henblik for at være læse venlig tænker, at de har gjort alt hvad de kunne for at den ikke skulle være på for mange sider. For det står meget tæt og ud i en køre.... Uden særligt mange afsnit.... 

Men er nu gået i tænke boks hvad næste projekt på pindende skal være....

Her ser du lige lidt stemningsbilleder fra den ældstes 25 års fødselsdag.... og mit krearum omdannet til festlokale....
Puhaaa det var lidt underligt at min rum ikke lige var til at bruge i et par dage der... Ikke, at jeg havde tid for der skulle jo laves en del mad til alle de mennesker :-)



Her ser i fødsellaren omgivet af sine søskende (der mangler dog en bror)
Pigerne er fra hans rigtige mors side, og de andre er jo så mine rødder....
Men dejlige unger allesammen og synes det er så hyggeligt at vi allesammen kan samles selvom det er familier der er delt op. Lasses biologiske mor og jeg hygger os gevaldigt sammen, og det varmer altid mit hjerte når hun siger tillykke med vores dreng. Det betyder så meget for kan altså godt være lidt svært engang imellem, at være den der stedmor der... :-) Men hun gør det så nemt og sådanne har det altid være, aldrig nogle sure mine selvom det tit har været mig der har været den der bestemte en del over hendes søn, fordi han boede hos os...
Men skønt det er sådanne....



Men en af fordelene ved at holde sådanne en fest i mit krearum, er at så er der da blevet ryddet på, selvom det ikke ser sådanne ud lige nu, for har hevet alle mine rester frem af patchworkstoffer og andre smårester og går og kigger på det, om noget af det måske kunne blive til et tæppe måske...
Men synes nu ikke rigtig lige, at der er det jeg gerne vil have i farver så ender nok med en shoppetur på et tidspunkt.


Har forsøgt at sidde og kigge på diverse butikker på nettet, men jeg synes altså det er svært at vælge patchworkstoffer over pcen.... Også kan jeg faktisk heller ikke helt bestemme mig for hvilke farver jeg vil have...

Nå men tror at jeg vil bruge dagen på at sy lidt pw måske.... eller bladre opskrifter igennem.... hmmm det må tiden vise...

Mine drenge er heldigvis i skole, deres skole er ikke omhandlet den her rædselsfulde lockout, men jeg føler virkelig med de lærer... For den skole som vi stadig overvejer at rykke drengene til, er ramt idag.... Og synes altså det er synd for de stakkels mennesker..
Sidder og tænker om der ikke er et eller andet vi forældre kan gøre...
Nå men mon ikke bare det skulle blive et helt andet indlæg....
det tror jeg ;-)

Håber, at du får en god og dejlig dag :-)

7 kommentarer:

  1. To lækre trøjer må jeg nok sige, den der Ellen Holm er også på min ønskeliste. Det ser ud til at I havde en forrygende 25 års fødselsdag, hvor dejligt at høre at I alle har det godt sammen, selv om det ikke just er den traditionelle kernefamilie.

    SvarSlet
  2. Uhh hvor ser de bare dejlige ud dine trøjer...Det ser ud til at det har været en fantastisk fest for den 25 årige.:)

    SvarSlet
  3. De er da bare skønne... også hele 2 på engang. Det ser ud til at i har hygget jer til fødselsdagen.
    Ih, jeg kunne godt bruge 1-2 dage fri, synes ikke jeg har haft påskeferie.

    SvarSlet
  4. Lækre trøjer du har fået færdige. Er den Ellen Holm strikket oppefra og ned?
    Dejligt med fest og at i kan hygge jer allesammen

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er den, og supernem at strikke :-)

      Slet
  5. Flotte ting du har fået lavet :o) Ellen Holms modeller er fine og enkle.
    og hvor ser det ud til at være en god fest

    SvarSlet
  6. 2 søde modeller du har lavet. Jeg er vild med din Ellen Holm bluse med snoninger, garnet ser lækkert ud og det er en sød pastelfarve.
    Festen ser hyggelig ud. Det er dejligt når alle kan enes og have det rart sammen. Der er ingen tvivl om, at det er bedst for alle parter, ikke mindst for børnene.

    SvarSlet