tirsdag den 12. februar 2013

Fordelen

Ved at have en ufo eller to liggende, som næsten er færdig er, at så kan man jo være heldig, at have et par modeller færdig inden for kort tid, altså det hvis man tager sig sammen og får dem lavet færdig....

Jeg har taget mig sammen fik købt 2 nøgler så lana fra mere femininstrik kunne blive færdig....

Den ligger nu til tørre 

Bedre billede skal nok komme imorgen 

Også fik jeg også min forårstrøje færdig i bomuld.......


Dog er jeg temmelig skuffet over resultatet, især når man tænker, at det er en opskrift fra hjertegarn, som burde være temmelig sikker inden for mål mm.

valgte at strikke den i big size størrelsen altså den mindste, det har jeg dog fortrudt, for der er da noget helt galt med de skuldre som i nok kan se.... de hænger langt ud over kanten af mine skuldre og jeg er altså ikke en af de smalskuldrede skal jeg da lige hilse og sige....
Den er også blevet for stor... Ved ikke om designerne tror, at fordi man er lidt flæsket og flommet hist og pist, at så er man også en kæmpe over skuldrene..... for synes tit, at jeg støder ind i det problem...
Overvejer, at smide den en gang igennem overlockeren og se om jeg kan tilpasse den der..... Eller måske skal den trævles op, men nu er den jo syet sammen og såeee ved jeg sørme ikke om jeg orker at pille det hele op igen.
Heldigvis er garnet noget billigt garn jeg fandt i fakta for længe siden 50 kr. for 10 nøgler.....
Men tænk jer, det samme er lidt problemet på lana fra mere femininstrik, kanten på skuldrene hænger også ud og kanten der....
Hmmmm er det også noget du oplever når du strikker trøjer... Eller er det bare min form, der er helt ude af vinkel??????

Også har jeg sørme dummet mig, på rødovre messen fik jeg jo gramset på noget rigtig lækker jerseystof fra krestoffer.dk, og det var sørme da også i den billige ende..... 
Så blev lidt forelsket i dette stof.
Og troede virkelig at det var sort og hvidt, nu har de så skrevet at det er mørkeblåt og hvidt det stod der altså ikke, da jeg bestilte det, så blev bare så skuffet da det kom og det så var blåt og hvidt...
Men tænk jer, krestoffer har skrevet til mig, at de gerne bytter det til det noget andet stof, det er sgu da bare service....
For er faktisk ikke til blå..... Men nu går jeg lige og kigger lidt på det, for det er bare så lækkert at røre ved.... Men blå helt ærlig havde jo forstillet mig, at det jeg skulle sy, skulle være sort, gråt eller hvidt... Hmmm ja ja det er de helt store beslutninger vi er ude i her...



Dagen idag, har stået på ren hygge, monteringsarbejde foran flimmerkassen mens manden og jeg har hygget, vi er alene hjemme, drengene har jo vinterferie, og de er sørme da smuttet hjem til mormor et par dage...
Imorgen tror jeg, jeg vil sy måske den kjole jeg købte sort og pink stof til på rødovremessen eller måske noget andet... Ja hvem ved, hvad jeg finder på....

Håber, at du har haft en god og skøn dag :-)



5 kommentarer:

  1. Det er et par fine bluser der der nærmer sig målstregen :o)
    men et ærgerligt problem med skuldrene.
    Jeg ved ikke om jeg har oplevet det - tror det ikke. Men at ærmerne bliver for lange, det har jeg oplevet . Og lange ærmer kan justeres i skuldrene, så måske ?
    håber du får styr på det :o)

    SvarSlet
  2. Smukke bluser, begge to. (har selv Lana på to-do-listen)

    Har også, flere gange, været ude for at blusen ikke passer fx over skuldrene eller overarmene.
    Efter at jeg har prøvet at strikke top-down, så er jeg blevet lidt vild med den måde at strikke bluser på. Bare det, at man kan prøve på og tilpasse lidt masker hist og her efterhånden, er bare super.
    Desværre er de fleste modeller på min to-do-liste strikket nedefra!! :-)

    SvarSlet
  3. Skønne bluser du har strikket, men det er da træls, at du har problemer med de skuldre!!
    Jeg har ikke det problem når jeg strikker til mig selv, men jeg strikker også altid fra oven - og ned.
    Kh hanne

    SvarSlet
  4. ja sikke en masse du også har nået- dejligt at komme lidt ned i bunken og så nogle af tingene færdig.

    Det med skuldrene tager jeg ikke så tungt for det gør de købte bluser også tit til min store størrelse hmmm

    Ku være man skulle prøve det med oppe fra ?

    kan godt se at stoffet ville ha været superE i sort end det blå Træls for dig

    god dag til dig og dine

    SvarSlet
  5. Øv hvor ærgeligt med de bluser, nu har du ellers haft sådan et stort arbejde med dem. Jeg er også en bigsize størrelse og oplever ofte det samme som du beskriver, også når jeg køber tøj. Tit er ærmerne alt for lange, skuldrene hænger ned ved albuerne og halsudskæringen alt for dyb og vid. Det er som om designerne ikke forstår proportionerne på de store størrelser.

    Jeg tror jeg ville tage ærmerne af, trævle op ned til ærmegabets start, strikke ryg og forstykke smallere og sy ærmerne på igen, men jeg kan godt se, at det er et stort arbejde. Til gengæld tror jeg modellen er rigtig sød, når den passer som den skal.
    Det blå stof er jeg vild med, men hvis du ikke bryder dig om farven, så duer det jo ikke.

    SvarSlet