tirsdag den 13. december 2011

Julestress

Havde jeg jo lovet mig selv, at jeg ikke ville få...

Og er da heller ikke stresset endnu... og bliver det nok heller ikke.

Har i dag været på julegaveindkøb, og købt alle gaverne ;-)
Men i kan tro, at det var svært ikke at lade sig smitte af alle de andres stress ikke mindst min mor, som jeg var på juleshopping med.
Så hun måtte lige stoppe op midt i centret sammen med mig, og lige tage sig en slapper for den gik altså bare ikke.
Men er glad og tilfreds for alle de gaver jeg har købt i år, og har holdt mig helt til budgettet, som i denne jul er reduceret temmelig kraftigt.
Ikke kun fordi vi ikke har så mange penge, men synes bare, at julen pludselig er begyndt at dreje sig om alt andet end det den egentlig skulle, og synes også at taknemmeligheden for gaverne er blevet en del mindre end de var engang.
Der forventes mere og mere for hvert år der går, og et eller andet sted er det jo vores egen skyld.
Men mine unger skal ihvertfald ikke blive nogle der forventer guld og bliver skuffet når det så i deres øjne er bronze de har fået.
De skal lære noget mere taknemmelighed, og det håber jeg da lykkedes.

Og idag var jo også luciadag så sønnen min har gået lucia, men kun den ene den anden ville absolut ikke, og det var valgfrit om drengene ville være med.
Men se, er de ikke fine :-)


Sune trænger godt nok til at blive klippet vi overvejede om vi skulle lave fletninger lige som pigerne ;-)

Og gjorde da også lige et skup idag, var lige et lille smut i stofdillen for lige at se, hvad de havde at sager, og faldt lige over dette stof....

30 kr. pr meter så snuppede lige 2 meter, og tænker, at jeg vil forsøge mig med at sy en nederdel eller bukser... hmmm mon jeg nu kan finde ud af det .....
Er jo ikke lige mester i at sy.... men det er da forsøget værd, fortrød at jeg ikke også lige snuppede noget de havde i sort med en stribe i, til et par pæne bukser... men nu må jeg jo lige prøve dette først...

Og da jeg kom hjem, var der sørme da også kommet en pakke til mig :-)
Med en masse stof, som jeg har byttet for noget garn, for planen er, at nu skal jeg lære at sy patchwork.. igang igang må jeg...
Ja planer har jeg da masser af, nu må vi se, hvad det bliver til
Men synes lige også i skulle se billeder af sagerne..





Håber i alle har haft en skøn og dejlig dag derude i bloggens land, selvom det nu har rusket og regnet noget idag....
Tænker, hvor bliver det sne af, som jeg bestilte....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar