lørdag den 27. oktober 2012

Dagen derpå


Først må jeg lige vise den taske og den tørklæde som jeg nu meget har fortrudt jeg ikke købte har lånt billederne fra deres lækre hjemmeside, som jeg fandt link til i det blad vi fik udleveret derovre, og kan så bestille den på deres hjemmeside :-)
Jeg er forelsket men overvejer stadig om jeg nu også vil blive lykkeligere med netop dette smukke sæt..

Synes det er total fedt og tænker at det nok ender som at blive midt, overvejer om jeg skal få fat i en af dem som jeg ved er på messen idag, og få dem til at købe det med til mig eller om jeg bare skal købe det på hjemmesiden nu må vi se hvad det bliver til.
Men er den ikke bare smuk og lækker??????


Og nu skal i ellers se mine billeder jeg fik taget, jeg spurgte pænt alle steder om jeg måtte tage billede og det blev de meget glade for at man spurgte først, for så måtte man meget gerne især når jeg fortalte at det var til min blog.

Først et billede af lige da vi kommer ind og måbende står og kigger ned langs alle de lækre boder der er


et billede af garnheksens bod, der hang blandt andet en rigtig fed cardigan som trine solheim har designet, hun laver altså nogle temmelig fede designs det er den sorte der hænger længst over på væggen sort med en masse hæklet blomster på



Denne model faldt jeg også for, men man kunne ikke købe mønstret på messen med mindre man købte stoffet og jeg bryder mig ikke lige om det stof den var lavet i men modellen var fed, det er fra kreastoffer.dk


Så var der en der udstillede disse smukke ting af ståltråd, har selv lavet sådanne noget engang dog for mange år siden og ikke lige så avanceret, men synes bare, at det var så flot. Det min lækre veninde der her står og beundre sagerne.


og se bare nogle smukke engle


og kræmmerhuse


Og se bare hvor smart vi fik allesammen sådanne en lækker sag ved indgangen så vi kunne samle alle vores indkøb i, altså det var en god ide, og dem bar vi allesammen rundt på og synes de var rigtig gode og en rigtig god ide.


Så til mine indkøb


Købte dette samlesæt af håndlavet perler der var 10 stk også snor og det til at lave armbåndet af for bare 100 kr. Kan godt sige jer, at det var ikke nemt at vælge 10 perler, for der var så mange flotte perler at vælge imellem.
Armbåndet skulle gerne blive sådanne her, bare med mine perler, når jeg får det lavet skal du nok få et nærbillede af de smukke perler :-)

her er lige et billede af der hvor jeg købte det deres kort men har fået vendt det på hovedet sorry :-)


Så fik jeg købt lidt mønstre og andet godt ind til patchwork, tænker, at det gør det nemmere for mig at komme igang med det, hvis jeg har noget at følge :-)


 Har længe manglet et lang wire til min knitpro strikkepinde så fandt en på 150 cm, den må da være lang nok tænkte jeg. Har en masse korte men ingen lange så den havde længe stået på ønskesedlen også til bare 25 kr. det synes jeg var en ok pris :-)



en ny stof saks blev det også til den har et rigtig godt greb og har længe ønsket mig en ny, denne her bliver gemt så ingen børn eller mand kan finde den, for de har det med at tyvlåne mine sakse og bruge dem til alverdens mærkelige ting og det er altså møgirreterende. Har lige prøvet den og den er skam ganske god, og kostede kun 50 kr.


drengene sukkede sidste vinter efter en halsedisse, så fik købt noget lækkert arwetta, som ikke kradser, de er ikke så glade for hvis det kradser drengene og er ret følsomme på det punkt, og opskriften fik jeg med gratis :-) elsker når noget er gratis, men tænker at den måske ligger på filcolanas hjemmeside har dig ikke kigget endnu


Så tror jeg har fundet ud af hvor næste års sommerferie skal holdes, den lækre camp kunne jeg godt tænke mig at deltage i. Synes det lyder rigtig hyggeligt, skal lige have fundet et link til deres hjemmeside, måske det også er noget for dig :-)



Disse blade fik vi også gratis da vi kom ind, og de er indtil videre kun lige skimtet igennem men har ikke fået set så meget på dem endnu

Så der var ikke de vilde indkøb jeg gjorde men synes jeg fik meget inspiration og glæder mig til at få prøvet det patchwork af jeg tog med hjem det kunne da være sjovt at få det lært ordentligt.

Så synes jeg nu også lige, at du skulle have lidt stemningsbilleder fra Berthas og min skønne gåtur imorges, godt nok havde det været frost i nat, og temmelig koldt, men solen skinnede så smukt og det var en skøn og dejlig tur.



Bertha måtte være i snor idag, for hun var da helt oppe at køre efter 2 dage, uden gåtur. Men er skoven dog ikke bare smuk nu....


Nå men jeg må hellere igang med at gøre klar vi får snart gæster og egentlig ville jeg nu hellere lege i mit kreaværelse med mine nye indkøb men skal lige have gjort lidt mad klar og bagt en muffin eller 2, og alt imens jeg gør det vil jeg stadig drømme om den grønne taske og tørklædet :-)
nam nam det er sørme lækkert.....

Mon ikke det bare skulle blive mit :-) Hvad siger du ville vi ikke være et  lækkert par :-)





5 kommentarer:

  1. Nøj altså - det er lige nøjagtigt den taske jeg også stod og sukkede over. Men jeg købte den ikke, og har faktisk lidt fortrudt.
    Må vist hellere kigge lidt på deres hjemmeside!

    SvarSlet
  2. Spændende køb, så tror jeg da gerne at jeg ikke kunne finde dig. Du er jo sust rundt. Æv vi ikke fik snakket lidt.
    Vedr. Krestoffer, så endte jeg med en udgift på en mindre formue sidst jeg spurgte til model og stof til en alm. tunika. Så jeg savler bare og glemmer igen efter et stykke tid. Ærgerligt at man ikke kan købe deres modeller.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg løb rundt fra bod til bod skulle jo have det hele med, havde ellers mit nye pink sæt på, så tænkte jeg at jeg måske var nem at få øje på :-)

      De sagde hos kreastoffer at man kunne gå ind på deres hjemmeside og købe mønstret men det bare var på messen man ikke kunne, har endnu ikke undersøgt om det er rigtig.... men tænker at jeg vil strikke en på maskinen og filte den har jo lavet en til min lillemor så måske jeg lige skulle tage mig sammen og lave en til mig selv :-)

      Slet
  3. Altså den der taske ville da bestemt gøre mig mere lykkelig ;0)

    SvarSlet
  4. Du er der nødt til at eje den taske og tørklædet, ja det hører vel næsten sammen. Det er ellers nogle skønne tilng du har fået med dig hjem.

    SvarSlet