torsdag den 25. oktober 2012

Nye rutiner

Ja er jo altså nok blevet lidt af et vanemenneske, der egentlig trives meget godt med, at tingene kører lidt som de plejer, eller sådanne har jeg det ihvertfald lige for tiden. 

Så skal altså lige igang med at vænne mig til at få andre morgenrutiner ind, nu hvor manden er begyndt på jobbet (som iøvrigt går ganske glimrende, han virker rigtig glad for det)

Men jeg er nu ikke den eneste der lige har brug for lidt tilvænning, Bertha kan heller ikke helt vænne sig til, at hendes morgentur er blevet rykket.
Før kørte manden altid ungerne afsted i skole, og samtidig vandrede Bertha og jeg afsted på vores daglige gåtur.
Men nu må hun vente til drengene er blevet kørt i skole, der hvor de går i skole er der ikke mulighed fra  hvor vi bor, at de selv kan komme afsted, jo men så skal de først op på cyklen til Præstø og derefter med bus, som koster temmelig meget, til skolen. Så derfor kører vi dem hverdag.

Så de sidste dage har den lille hund været helt forvirret og det endte da også med, at jeg har måtte tage hende med i bilen og aflevere ungerne skøre hund, men hun ser nu ud til at nyde det :-)


Så er der kommet lidt nyt strik på pindende starte igår, og måtte starte et par gange og så ellers forsøge mig lidt frem og tilbage, ved ikke om det er mig der er blevet en idiot til at læse opskrifter eller om det er fordi jeg bare for fingrene i de mærkelige det ved jeg sørme ikke. 
Men synes nu at den måde de havde forklaret de raglan udtagninger på var temmelig bøvlet så endte med at kigge på billedet også gøre som jeg nok tænkte, at det skulle være...


Det skulle gerne ende ud i denne lækre sag, tænker at den kan blive et hit her til vinter, med et par leggins til måske... Har valgt at strikke den i lerke garnet igen og den mærkes til at blive vildt lækker.


Jeg må jo nok indrømme, at nu her hvor jeg går hjemme er det sjældent, at jeg kommer i andet tøj end mit efterhånden temmelig slidte joggingtøj og helt ærligt så ser jeg sgu ikke særlig charmerende ud, så tænker at jeg måske ville kunne se lidt smartere ud hvis jeg fik lavet mig et par hygge sweatere også syet lidt leggings.... 
For har det lidt sådanne når jeg tuller rundt herhjemme så er det altså sjældent at jeg gider at gøre det helt vilde ud af min påklædning, og det er efterhånden begyndt at blive lidt småpinligt hvis der kommer nogen uventet forbi, for det er sgu ikke altid jeg lige får set alt for pæn ud....

Idag har været sådanne en dag, hvor jeg håbede at ingen ville kigge forbi, for håret har strittet ud til alle sider ( vil altså godt lige sige, at det er en temmelig stor ulempe ved at have fået lavet lækre krøller det er når jeg står op om morgenen så ligner jeg sgu lidt en trold okay så meget da )
Men har fået en urinvejsinfektion og har været lidt slatten idag, så har bare tullet rundt og ikke rigtig fået taget mig sammen til det helt store. Havde ellers planer om, at jeg lige skulle have syet lidt på min overlocker, strikket lidt på maskinen og lige have flyttet lidt rundt på et par nullermænd.
Men sådanne gik det ikke, istedet har jeg hygget mig med greys hvide verden på pcen og strikket en enkelt pind eller to.
Bertha har været meget skuffet idag for vejret har været meget ruskende idag og jeg var altså temmelig slatten så der blev ingen gåtur idag.... 

Nå nu kommer der snart bonderøven og det er jo en hyggestund vi har sammen allesammen, så nu skal vi hygge og jeg glæder mig så meget til jeg skal på messe imorgen og rundt og røre og se på alle de lækre sager :-)

Håber du har haft en dejlig dag :-)

3 kommentarer:

  1. Nøj sikke en omvæltning for så lille en hund, tsk tsk.. at du kan være det bekendt :D Griner højt.

    Hvad gør du lige i morgen når du skal til Fredericia og hilse på mig ?
    Vi kører jo også vores barn i skole og henter igen, for har jo det samme med cykeltur og bustur. Hurra at vi kan gøre det.
    Håber du er rask nok til turen i morgen for glæder mig til et gensyn igen.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. hej Marion
    Den slags dage er gode at have - at tulle rundt i sit eget tempo og hyggeoutfit.
    Men på den anden side, er det også godt med nogle hverdagsrutiner, og nogle dage, hvor man kan mærke der sker noget. For meget og for lidt, som man siger :o)
    og intet er så skønt som hygge sweatere.
    God tur til Fredericia
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Nogle dage er bare sådan, er det bare ok. Øv hvor i mange der skal på messe, bare det var mig, men har desværre ikke tid og der også lidt langt at køre bare for et par timer, som er det jeg kan få preset ind.

    SvarSlet