torsdag den 24. januar 2013

En stolt mor


Blev jeg da lige da Sune kom hjem med denne bamse fra håndarbejde


Er den ikke bare fin og sød, den har lavet i sine håndarbejdstimer og han er bare så stolt da han stod der med sin bamse :-) som vist skulle have været en gave til en lille lækkermås, men efter alle de arbejdstimer og det flotte resultat ender med at blive han egen.. Og det kan jeg da sørme da godt forstå....

Ja moren her får ikke gjort de største udskejelser på den kreative front, energien er ligesom om ikke den største når jeg kommer hjem. Begreber som debet og kredet farer vildt rundt i mit hoved, men har dog nu vist fundet en ledig plads.
Men fik da denne her færdig i går aftes. Og den er skam allerede taget i brug. 
Strikket på maskinen med 1 tråd coast herfra og en tynd tråd noble, som er en utrolig lækker garn, den er grøn ved ikke hvor gode farverne er, det er jo ikke det bedste lys vi har fortiden.


Er ved at finde mig til rette i nye rutiner, savner dog min morgengåtur med Bertha, og tror også hun savner den, men kan ikke nå det om morgenen jo så skal jeg stå op kl halv seks og det er da også ok, hvis bare ikke det var så mørkt.. Vi prøver at nå det om eftermiddagen når jeg kommer hjem, men det er desværre ikke hverdag vi kommer afsted.

Imorgen bliver vi indvaderet af en masse 11 årige drenge der kommer til video, spilleaften, de skal hygge med pizza, chips, is og slik.....
Og lave mandehørm siger de.... ja ja... det skal nok blive hyggeligt.

10 kommentarer:

  1. Kan godt forstå han beholder bamsen selv. Den er super sød og jeg kan forestille mig, han har været så stolt, da han kom hjem med bamsen. Som uddannet håndarbejdslærer synes jeg, det er dejligt, at børn stadig har håndarbejde i skolen trods nedskæringer.

    SvarSlet
  2. Det lyder i hvert fald rigtig hyggeligt, men også lidt hårdt med en masse drenge i den alder. Du får da din sag for.
    Kjolen er utrolig flot. Sikke nogle skønne farver og mønsteret er sødt.
    Bamsen er også fin, den kan han da ikke forære væk, det kan jeg sagtens forstå.

    SvarSlet
  3. hej Marion
    Den kjole ser rigtig flot ud :o)
    og ligeså bamsen. Han må have arvet et gen eller to efter sin mor :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Fin bamse, det er da flot at de får lov til at lave det i håndarbejde. Det gør de vist ikke her i Jylland, men vi får se næste år når Lillebror skal have faget.

    Din kjole er bare wauv, først troede jeg at du havde syet den, for det ligner en syet kjole, men som strik er den da ûber skøn. Jeg er vild med den.

    God week-end med masser af "mandehørm" på matriklen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Den er godt nok fin, kan godt forstå at du er stolt. Håber du overlever "mande" aftnen.

    SvarSlet
  6. Hej Marion
    wauw den er flot :)
    og kjolen ligeså ...
    Håber drengene får en fantastisk aften :)
    (og du ligeså - ellers må du ud med Bertha :) )
    knus♥

    SvarSlet
  7. Sikke en flot bamse han har lavet. Selvfølgelig kan han ikke forære den væk!

    God weekend til jer!

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare flotte ting, både du og sønnike har frembragt! Sådan! :-)

    SvarSlet
  9. Hvor den bare fint - sejt!

    - Kit

    SvarSlet
  10. Så dygtig, han er - den er da bare så fin :-) Det tager på energien at lære nyt, men det er jo også spændende - held og lykke med det hele :-) Flot tunika :-)

    SvarSlet