tirsdag den 15. januar 2013

Kedelig dag.....

Jeg må tilstå jeg har kedet mig idag, ikke bare sådanne småkedet mig, men virkelig røvkedet mig.. Er startet på kursus, et kompentence kursus, hvor man skal forbedre sine kompetencer i forhold til at få job. Og der er selvfølgelig sneget sig en dag ind med cv og jobsøgning. 
Puhaaa mødte ind kl. 9 og fik fri kl 15 og sad i alt den tid og stirrede tomt ind i en computer mens en dame pladrede løs om den perfekte ansøgning.
Tro mig det er noget af det mest kedelig jeg har lavet længe... Sad og drømte om alle de ting jeg kunne have foretaget mig og kunne absolut ikke få et eneste enkelt ord skrevet ned til nogen ansøgning. 
Skulle finde motivationen for at søge jobbet så det kunne komme til at stå helt perfekt i ansøgningen og suk, kunne ikke finde en eneste motivation for at søge den stak af jobs jeg havde printet ud.
Tænker at motivationer som, at det er en deltidsstilling, at den ligger i Præstø så jeg kan cykle på arbejde måske ikke lige er en motivation, som lige ville gøre at jeg får jobbet.

Nu skal det ikke forstå sådanne, at jeg ikke ønsker at få et job, for jo det gør jeg. Men kender i det, er lige blevet så dejlig vant til den daglige trummerum, kører ungerne i skole, hjem og gå med hunden også ellers have dagen til lige hvad jeg havde lyst.
Bage muffins til ungerne kommer hjem, bage rugbrød til madpakkerne, boller til morgenmaden... De ting er bare blevet så indgroede og en del som har gjort at mit liv er blevet til noget helt andet. Blevet til en tid, hvor der er overskud til at gøre noget jeg synes om, som at sy, strikke, være kreativ og en dejlig mor og kone.
Og sidder så der og stirre på alle de jobs, hvor de egentlig ønsker sig en wonderwoman, der kan jonglerer en masse ting og som samtidig kan være verdens bedste mor og kone.
Hvis jeg skal være helt ærlig så var mine drømme som en yngre version at gøre karriere og blive til noget helt fantastisk. Disse drømme er blegnet og har ændret sig og blevet til noget helt andet.
Ønsker bare at være mig, at være en mor der har overskud til at bage, til at hygge og til bare at være mor. Og til samtidig at have tiden til de ting som gør mig allermest glad, og det at være kreativ og nyde at være det.
Det er der jo sådanne set ikke meget tid til, når man har et fuldtidsjob, ved godt at mange her i bloggens land får det til at fungere, men ved ikke helt om det er noget jeg kan.

Så sad der og blev helt modløs og kunne ikke skrive et eneste ord. 

Imorgen bliver helt sikkert en bedre dag, der skal jeg lære at bruge exel, som jeg ikke rigtig har prøvet kræfter med og de næste uger skal jeg også lære regnskab og bogføring, og om mandagen skal jeg lærer om konflikthåndtering.. Så det byder da på noget godt...
Bortset fra tirsdagene som er jobsøgningsdage... Næste tirsdag bliver nok en bedre dag...

Men på den anden side kan jeg jo heller ikke gå herhjemme og lege husmor resten af mit liv, har vel også et behov for at komme ud og opleve noget.... For at få brugt mig selv i en arbejdssituation....
Men hvad der dukker jo nok noget op lige pludselig, en løsning som kan få det hele til at gå op i en højere enhed, som gør at jeg kan være glad samtidig med, at jeg får et job, hvor jeg kan tjene lidt penge, så vi igen kan leve lidt godt.

Nå men nok pladder fra mig idag... havde lige en masse tanker der måtte ud på sådanne en iskold Januaraften.
Håber at du kan holde varmen... Mine tæer er først nu ved at være tøet op igen...

6 kommentarer:

  1. Tror du ikke det er fordi du ser dig selv som "hjemmegående wonderwoman" lige nu og skal ændre det indre blik til at være "udearbejdende wonderwoman" med to jobs. En som giver løn og en som giver energi og overskud til at klarer job med løn. Der bliver mindre tid til det du gerne vil men tiden er der.
    Ellers skal du jo tage skridtet fuldt ud og blive hjemmegående i et år eller to. (økonomi check).
    Dog synes jeg et deltidsjob lyder super godt, til dig, du har jo så meget kreativt i dig, at det også skal have plads og tid til at folde sig ud.
    Læs evt. på jobnet.dk under din kommune om de ikke søger en kvik dame til 18-22 timers job. De findes og du skal bare finde dem. Krydser alt hvad krydses kan for at du finder det næste tirsdag og får søgt det. Dog skal du ind dagligt, for de kommer op flere gange pr. uge.

    Nå ønsker dig en skøn dag med exel og regning.

    kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. hej lis tak for dit søde svar :-) ja det er jo nok bare med at finde en anden af sig selv igen. tror nu også bare, at det er fordi man har vænnet sig til det trygge stille og rolig tempo derhjemme, hvor tiden er der lige til hvad jeg har lyst til :-)

      Slet
  2. Der er ikke noget at sige til, at du oplever det som lidt af en omvæltning. Den tilværelse du beskriver med at gå hjemme, bage, være kreativ m.m. er vi rigtig mange, der godt kunne tænke os, men det er bare ikke muligt og ikke nogen varig løsning, med mindre man har råd til at undvære sin indtægt, og hvem har det i vore dage.
    Når der ikke er nogen vej udenom, så gælder det for mig at se om at finde noget, som man synes er fedt at lave og kan se sig selv i resten af arbejdslivet.
    Nu ved jeg ikke om du har en uddannelse, for hvis ikke, var det måske en mulighed. Hvad med at blive håndarbejdslærer, designer, dameskrædder eller måske en butiksuddannelse evt. i en garn/stofforretning. I flere af de erhverv kan man efterfølgende slå sig ned med egen forretning, hvis der stadig skulle være arbejdsløshed.
    Jeg synes som du, at der er andre kriterier der er vigtigere end jobbets beliggenhed, men som arbejdsløs er man tvunget til at tage hvad der er, uanset om man har lyst eller ej. En uddannelse kan man imidlertid selv vælge efter ønske. Jeg håber du finder noget du bliver glad for.
    Mange hilsner Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak for dit søde svar.. Ja det er ikke nemt hvad der skal til og der er jo mange om buddet til jobbene :-)
      Fik besked på at hvis jeg ville uddanne mig til designer håndarbejdslærer eller noget i den stil ville det være at uddanne sig til arbejdsløshed.. så ved endnu ikke hvad tiden bringer, men der kommer nok et eller andet :-)

      Slet
  3. Ja suk det er ikke nemt, og man har ikke råd til at måske vælge det man har mest lyst til, et halvtidsjob giver jo ikke alverden i kr

    Håber dit kursus får dig vendt igen så du igen får gejsten og motivationen til at drage ud i job verden

    Jeg får pension og går hjemme og jeg ville hellere ha et job Jeg var i en SFO og jeg savner da både kollegaerne og ikke mindst børnene.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja håber også at kurset kaster noget af sig :-)

      det er jo nok heller ikke nok til at fylde ens liv ud med at gå hjemme i længden og det har vi absolut heller ikke råd til. Men hvis min mand får et fuldtidsjob med en ok løn så har vi råd til at jeg får et deltidsjob :-)

      Slet