torsdag den 3. januar 2013

Starter året med strikkekrise.........


Så blev det 2013 og vi fik hygget og skudt det nye år ind


Fik spist hjemmebagt kransekagekonfekt som manden havde bagt


spillet matador og hygget med ungerne.....


Og igår kom der en lækker lille smuksak forbi, 2 år gammel og i fuld sving med at danse gangdamstyle eller hvad det nu hedder :-)


Nyt strikkeprojekt på strikkemaskinen er blevet færdig og kunne næsten ikke trække vejret da jeg nåede til ærmerne for der var godt nok meget lidt tilbage af den ene type garn jeg strikkede med, men heldigvis var der lige nok......


Og nu hænger den til tørre og venter på at blive taget i brug imorgen....

Ikke noget særligt bare en lang rullekravetrøje til et par leggings, men synes jeg manglede lige sådanne en i mit klædeskab.

Og lækker er den bare blevet ville ønske at du kunne mærke på strikket det er blevet så skønt og lækkert at det næsten ikke er til at tro. Den er strikket af en tråd tynd cashmere uld garn som jeg købte for nogle år siden hos garnudsalg.dk og egentlig ikke var særlig begejstret for, for synes at den blev for slasket. Men havde så en smule meget tynd bomuld som jeg satte sammen med, og ja resultatet er bare såååååeee skønt.

Den er blevet lidt længere end jeg egentlig havde planlagt, men det er først til at se rigtigt hvordan den er blevet når den er tør.
Har eksperimenteret lidt med ribben og føler virkelig at den er blevet helt perfekt denne gang. Er ellers ikke så begejstret for den rib man laver på en strikkemaskine, men tror at denne er blevet helt perfekt...


Jeg har intet nyt strik på pindende i øjeblikket...... Jeg overvejer denne nederdel, og har faktisk slået op til den bare i 3 forskellige grå farver, men så bliver jeg i tvivl, er det virkelig noget jeg kommer til at gå med.... hmmmmm
Ville jo egentlig strikke mig en dalecardigan mere, med de snoninger, men efter, at jeg har strikket den pink cardigan og vesten til min mor, ja så må jeg nok indrømme at denne model ikke lige føles særlig tiltrækkende at strikke da det jo næsten er en gentagelse.....




Ellers flyder bordet men mine tegneblokke til nye ideer der regnes ganges og divideres så den stakkels blondine bliver helt ør... men er ikke helt landet endnu på hvad jeg synes......


Hmmm tænk, at det skulle overgå mig, at starte år 2013 med en strikkekrise..... Ja ja der når vi vel alle ud på et tidspunkt... men mig der ellers har en lang to do liste (som jeg så ikke lige kan finde) kan ikke lige bestemme mig for hvad jeg skal gå igang med........

Kunne godt bruge en fed tunika eller måske en lækker cardigan men dem jeg finder er ikke lige det jeg forestiller mig i mit hoved... Kender du det.....

Hvis du har gode forslag modtages de meget gerne er ligesom låst lidt fast i mine opskrifter der ellers fylder snart hele mit rum, men synes bare ikke lige.......

Nå håber at du kom godt ind i det nye år.
Her startede hverdagen idag, med væmmelig blæsende kulde... Ny hverdagsrutiner at vænne sig til når nu manden er begyndt at gå hjemme igen..... Hmm ham må vi altså have fundet et job til, han er jo hele tiden allevegne :-)
Ikke på den dårlige måde, men havde egentlig fundet mig en rigtig god rytme efter han var begyndt at arbejde, nød min alenetid, og får altså bare lavet meget mere, når der ikke er andre i huset....


4 kommentarer:

  1. Strikke krise hvad er det, her hedder den tids krise og mandag starter hverdagen igen, så er der endnu mindre tid til det sjove.
    Dette der med at regne og tegne, er ikke så sjovt, for der går mange strikketimer på den konto.

    SvarSlet
  2. Vi ved jo af erfaring at strikkekriser har det med at komme og gå, så jeg er sikker på at du snart finder den helt rigtige model, der både er spændende at strikke og bliver et hit i brug!

    Jeg synes også den Dale-nederdel er helt vildt fed, men jeg spørger også mig selv om jeg egentlig vil bruge den, hvis jeg strikker den og svaret er nej.

    I år vil jeg virkelig tænke mig om før jeg vælger model, for der er bare ikke noget ved at strikke noget, man - hvis man tænker sig lidt om hvad både farver og model angår - ikke kommer til at bruge. Det kan man selvfølgelig ikke altid vide på forhånd, men man kan jo lige overveje om det er en model man ville købe hvis man så den i en butik......hvis ikke, så er der nok ingen grund til at strikke den.

    SvarSlet
  3. ;-) alle mine strikkekriser bliver fyldt ud med strømpestrik, måske derfor jeg meget ofte strikker strømper...... Egentlig passer det mig fint, min familie elsker hjemmestrikket strømper og jeg elsker at strikke til nogen som sætter pris på det. Lige nu er jeg ved at lærer mig teknikken, to på en pind og det blivervist fremtiden hera i huset. Ellers består min krise vist bare i hvad jeg skal vælge fremfor andet. Der erså mange modellernes gerne vil lave og eje.

    Jeg er sikker på at din krise snart vender igen.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  4. En strikkekrise er noget af det værste - jeg har efterhånden fået det princip, at hvis jeg er i tvivl om jeg nogensinde kommer til at bruge noget, så strikker jeg det ikke. Jeg ved nemlig af erfaring, at det betyder, at jeg ALDRIG kommer til at gå med det! Når jeg har en strikkekrise, som strækker sig over mere en et par timer, så strikker jeg karklude, det er så kedeligt, at jeg lynhurtigt bliver inspireret til at komme i gang med noget, der er sjovere :-D
    Kh Karen

    SvarSlet