fredag den 6. januar 2012

Breakdown

Kan man vist roligt sige, at jeg har haft....

Min elskede computer gid død igår, den ville simpelthen ikke starte stod bare der og ville ingenting...

Og havde jeg mon været så smart at få kopieret mine billeder, opskrifter ol. over på cd eller en harddisk...
Nobe, det havde jeg ikke...

Ringede til Dell, Harddisken er død... Snøft
Så er gode råd altså bare dyre, har dog været så heldig at en af mine lækre tidligere elever tilfældigvis er computernørd, og han kom lige og reddede nogle af mine ting, alle billederne blandt andet..
Var jeg da lige lettet eller hvad....

Det eneste vi indtil videre ikke har fået ud er mine emails, og til dem af jer der har skrevet til mig, ja så har jeg desværre ikke jeres emailadresser mere, så kan ikke skrive tilbage igen sådanne foreløbigt..
Så hvis det er så send mig lige en ny mail, så skal jeg nok skrive til dig igen :-)

Men guskelov så havde jeg en serviceordning på pcen de penge var bare givet så godt ud...
For allerede på mandag kommer der en tekniker og fikser mine elskede computer.....
Og det er ganske gratis.... Kan i lige tro at jeg blev glad der.

Ellers så er der sørme ikke meget nyt på fronten her for tiden, min strikkemaskine og jeg holder en lille pause fra hinanden overskuddet og derved glæden ved at sætte sig ved maskinen har bare ikke lige været til stede.
Istedet bliver tiden brugt på lidt håndstrik og en masse ansøgninger, der er faktisk lige pt en del job, som jeg godt kunne bestride.
Der er især et som vil glæde mig at få. Ikke fordi, at det er drømmejobbet, men fordi, at det er et ganske almindelig arbejde, hvor jeg har fri når jeg har fri, og jeg kan nyde fritiden med ungerne. Og tror faktisk godt, at jeg kunne trives i det job.
Hvad er drømmejobbet så.... Jae lige nu er jeg ikke helt sikker, men det kunne da være kanonfedt at kunne få lov til at undervise folket i kunsten at være kreativ..
Eller arbejde i en garnbutik....
Men de job hænger absolut ikke på træerne, så indtil videre ville jeg være rigtig glad for ikke at sige overlykkelig for at få dette job.
Søger også en masse andre jobs, og det er jo fordi, at man skal søge 2 jobs om ugen, og kan sige jer, det er altså ikke altid lige nemt.
For når man søger et job, så burde man da ligge alle sine ønsker og drømme om det job i den ansøgning.....
Men det er altså ikke nemt, hvis det ikke er et job, som man egentlig håber på at få..
Tænker på alle de stakler som skal sidde og læse alle de jobansøgninger igennem, som folk bare, har skrevet fordi de skal skrive 2 stks om ugen...
Og på nogle jobs kommer der jo 3-400 ansøgninger..
Det job jeg rigtig gerne vil have, er sådanne et job, så overvejer seriøst at printe den ud på grønt papir og gå personligt ned og aflevere den.
Det grønne papir for grøn er jo håbets farve...
og for at det skal lyse op i mængden i forhold til alle de andre ansøgere...

Men nogle af de stillingsannocer altså, der er altså godt nok ikke det man ikke skal kunne..
Det er jo helt vildt som de forventer at man bare kan alt...
Men søger sørme dem alligevel, for jeg kan da altid lære det :-)

Nå sikken en smøre det blev idag, håber i får en god weekend ude i bloglandet :-)

3 kommentarer:

  1. Jeg synes det er en super ide at printe på grønt papir og ikke mindst aflevere det personligt.

    Krydser fingre for dig :)

    SvarSlet
  2. Dejligt, at din computer er oppe igen - man kan da slet ikke overleve uden!!!
    Jeg krydser fingre for dig med jobsøgningen....det er svært lige nu, men jeg er sikker på, at det nok skal lykkes for dig ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. også pøj pøj herfra ang jobbet og din pc

    God weekend

    SvarSlet