lørdag den 21. januar 2012

Rødglødende

Det er hvad mine strikkepinde er for tiden...

Måtte jo igang med at lave hele mit rygstykke om, da det er en dårlig ide, at strikke mens man er sådanne lidt rødvins snaldret en lørdagaften :-)

Og har jo lovet mig selv, at jeg ikke starter på nyt projekt, så jeg strikker derudaf, har nået det første forstykke og er nu begyndt på rygstykket, og strikker derudaf, mens jeg tænker på fede sofapuder, som jeg vil hækle, for har pludselig en voldsom trang til at hækle, tænker på tæpper, tænker på fede farver til en poncho, som jeg også er hel vild for at strikke.... tænker og tænker, mens jeg strikker derud af, og er temmelig træt af den grå triste farve jeg er igang med at strikke, men jeg ved, at jeg kommer til at elske den cardigan det er jeg bare sikker på.
Men alligevel er det altså bare røvsygt at strikke dobbelt perlestrik.

Har fået en ide, tænker på om jeg skulle smide nogle af mine mønstre  fra maskinstrik ud, men ved ikke helt, for mest er det jo bare arbejdstegninger det er jo ikke sådanne at det er en hel opskrift, med forskellige størrelser og er der overhovedet nogen der kan bruge sådanne noget til noget...

Nå jeg må tænke videre, tænker bare, at det måske kunne være til hjælp for nogen........

Nå, men ellers en dejlig lørdag, hvor der er blevet strikket strikket og strikket.....
Bagt en marmorkage. Og tænk jer ikke nok med, at jeg har bagt en kage, som faktisk kunne spises, ja så har jeg sørme da også lige kastet noget dej sammen til ganske almindelige boller, som står i køleskabet og hæver forhåbentligt langsomt til imorgen tidlig, så vi kan stå op og få nybagte boller, som vi alle håber på er spiselige....(kryds lige fingre for mig der, de sidste jeg bagte, havde været gode som kanonkugler i en krig)
Og for at de ikke skulle stå der og føle sig ensomme, ja så smed jeg da også lige en dej sammen til et groft brød....
Ja ja i tænker nok nu, at jeg er sådanne en overskuds husmor...
Og der tager du helt fejl, jeg kedede mig bare bravt mens jeg stod og stirrede på at kagen skulle være færdig, så den ikke endnu engang blev sort og uspiselig.
Og jeg er absolut ikke den store bager, så håber vi, at de kan ædes :-)

Håber, at du har haft bare en lige så god dag, som jeg :-)


2 kommentarer:

  1. Du må ønske dig et æggeur, så den kan passe tiden for dig medens du ælter/bager/strikker, så er der ikke noget der brænder på for dig.

    Jeg krydser fingre for dig, så du får du bedste boller til morgenmaden.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ti-hi. Jeg har også prøvet det der med, at trævle op igen- Bare fordi man helt sikkert troede, at man kunne strikke i opløftet stemning! :-)

    Perlestrik er bare heller ikke mig. Men så er det jo man må tænke på resultatet. Det bliver jo bare så pænt.

    Held og lykke med dine boller og brød, og god søndag.

    SvarSlet