mandag den 2. januar 2012

min nye poncho

Faldt af pindende den 30 december og blev monteret og vasket nytårsdag..

Og er nu helt færdig..
elller også er den ikke ved sørme ikke helt om jeg er tilfreds med den hals..
Synes den er alt for åben den hænger næsten på mine skuldre og det var jo ikke lige meningen ...

Så overvejer om jeg kan samle lidt masker op også gør ribkanten lidt bredere eller har du et godt forslag, hvad der kan gøres ved denne...

Fakta om poncho

Opskriften fundet i kreativ strik nr 12 2012
strikket i 2 tråde alpakkagarn fra dale
hit or shit... ja lidt noget shit med den hals, men det må tiden vise...

Så skal jeg finde på noget nyt til mine pinde og tænker at jeg godt kunne tlnke mig at strikke noget af mit lerkegarn, og mangler en cardigan, så skal lige finde den helt rigtige jeg gerne vil strikke...
har også noget heilogarn i gråt jeg kunne strikke en cardigan af, eller noget dale alpakka.. hmmmm mange muligheder nu skal jeg jo bare lige bestemme mig, hvad det skal være....



4 kommentarer:

  1. Jeg synes du skal samle masker op og få den længere op i halsen. Bare min mening.

    Den ser ellers køn ud med hulmønster og en god farve til din lyse hud og hår.

    Kh. Lis

    P.s. opskrift kommer snart, lover jeg :D

    SvarSlet
  2. En herlig poncho, den er fin med hulmønstret.
    Men jeg tror det bliver træls i det lange løb med den åbne hals.
    Er den strikket oppefra og ned eller den anden vej.
    Hvis den er afsluttet i halsen kunne du måske bare lukke lidt fastere af.
    Ellers så ville jeg nok samle masker op og strikke ribkanten lidt højere/breddere som du selv skriver.
    Evt kunne man måske også bare hækle en lidt strammere kant. Men det ved jeg ikke om det ville blive pænt.
    Glæder mig til at se hvad du finder ud af.

    SvarSlet
  3. den er strikket oppe fra og ned, men har lige prøvet at vaske den igen, og ligge den til tørre, også strikker jeg nok lige en bredere rib, hvor jeg tager ind på en eller anden facon....

    SvarSlet
  4. Din poncho ser rigtig skøn ud, - kan rigtig godt lide hulmønsteret.
    Umiddelbart ville jeg også stramme halsåbningen lidt op. Det er upraktisk med en poncho der glider ned over skuldrene.
    - Kunne du evt. samle masker op i halsen, foretage nogle jævntfordelte indtagninger - og så i øvrigt vælge at strikke en "krave" - lade den gå længere op end det til normal lang rib?
    Er spændt på at se hvad du finder på :-)

    SvarSlet